środa, 20 stycznia 2016

DARYNDA JONES - cykl Charles Davidson

Jakiś czas temu w ramach odprężenia postanowiłam przeczytać coś lekkiego i mój wybór padł na serię Daryndy Jones o przygodach prywatnej detektyw i zarazem kostuchy Charley Davidson.
W Polsce seria ukazuje się nakładem Wydawnictwa Papierowy Księżyc i do tej pory pojawiły się zaledwie jej trzy części - "Pierwszy grób po prawej", "Drugi grób po lewej" i "Trzeci grób na wprost".
Autorka jak do tej pory wydała osiem części oraz jeden dodatek do serii.
Ja miałam okazję przeczytać pięć części i jestem pod wrażeniem, ale po kolei.

"Pierwszy grób po prawej”, jest pierwszym tomem przygód Charley Davidson. Charley Davidson, prywatna detektyw i kostucha, widzi nieżywych ludzi. Jej zadaniem jako kostuchy jest przekonać ich, by „szli w stronę światła”.
Niekiedy jednak ci nieżywi ludzie nie umarli śmiercią naturalną, bo na przykład zostali zamordowani. Niekiedy chcą, by Charley doprowadziła ich zabójców przed oblicze sprawiedliwości.
Wszystko dodatkowo komplikuje fakt, że Charley prowadzi bardzo bujne życie erotyczne, tyle że we śnie. I z udziałem tajemniczego nieznajomego, którego zagadkową tożsamość młoda detektyw próbuje wyjaśnić z takim samym zaangażowaniem, jak sprawę morderstwa trzech prawników…

Kolejne części to kontynuacja przygód zwariowanej detektyw-kostuchy i wątków z pierwszej części oraz niezapomniana dawka akcji, przygód i humoru.


Zachęcam to sięgnięcia po te pozycje, oczywiście jeżeli lubicie powieści z gatunku fantasy. Znajdziecie tutaj ciekawą i tajemniczą historię okraszoną dowcipem i odrobiną romantyzmu przeplatanego z erotyzmem. Dzięki zabarwieniu humorystycznemu i szalonym przygodom detektyw-kostuchy Charley Dawidson jest to idealna lektura na długie, szare zimowe dni, albo leniwe, letnie wakacje na plaży. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz